Mempsukka

26 helmikuun, 2009

Mitä teit tasan vuorokausi sitten?
Poikkeuksellisesti: olin pitämässä kivaa keskellä viikkoa. Kuuntelemassa mussiikkia jne.

Kuinka tutustuit henkilöön, joka on kännykkäsi numeroluettelossa seitsemäntenä?
Työkuvioissa. En tosin varsinaisesti tunne.

Onko sinulla paljon rutiineja?
Valitettavasti kyllä! Mun vuorokaudet on normisti yltympäriinsä aikataulutettuja, liian vähäisiä taukoja lukuun ottamatta. Rutiineihin kuuluu kaikki työtehtävistä sääntömääräiseen vähimmäisnukkuma-aikatavoitteeseen 6 h (joka ei silti useinkaan täyty), ruokaostoksista siivoamiseen, postin lajitteluun ja laskujen maksamiseen. Koko ajan pitää fokusoida sekä siihen tehtävään mitä on juuri suorittamassa, että välittömästi seuraavaan. Muuten ei ehdi suoriutua elämästään, edes nippa nappa.

Oletko rehellinen?
Vaihtelevasti. Työelämässä (= suurin osa mun valveillaoloajasta) olis itsemurhaa olla täysin vilpitön, avoin, rehellinen ja luottavainen. Syvemmin merkityksellisissä asioissa olen. Ja ystävieni suhteen olen luotettava, sitoutunut ja lojaali – onko se sitten rehellisyyttä, en tiedä.

Miksi asut siellä missä asut?
Sain päähänpiston ja muutin tänne. Nyt voisin saada taas päähänpiston ja muuttaa jonnekin muualle, jos vaan jaksaisin. (Eli en ole täysin tyytyväinen asuinsijaani.)

Osaatko sanoa (kalenteriin katsomatta) monesko päivä tänään on?
Salettiin, varmaan unissanikin: 26.2.09 (Olis siistiä joskus kadottaa ajan ja paikan taju, edes hetkeks!)

Koska viimeksi teit itse ruokaa?
Just äsken! Ja söin lii-kaa. Tyhmä minä. Tätä ennen ehdin kokata about 1,5 kuukautta sitten.

Muistatko minkä CD:n ostit ensimmäiseksi?
En voi mitenkään muistaa. Saattoi olla joku jazz-levy. Billie Holidayta?

Millaisessa asennossa olet tällä hetkellä?
Istuma-asennossa, tuolilla. Oliks vaikee arvata?

Millainen perheesi on? Keitä siihen kuuluu?
Perheekseni lasken myös (toisen vanhempani) suvun. Pari päivää sitten olin jollain hassulla ja vähän naurettavalla tavalla loukkaantunut, kun löysin runsaasti kirjoitettua materiaalia sukulaisistani, sukuni vaiheista ja (asuin)paikoista, jotka eivät mielestäni ole julkisia. Se on MUN suku, ei mikään nähtävyys, niih!

Perheeni jäsenet ovat kaikki (paitsi minä), persoonallisia, vahvoja ja älykkäitä. Jotkut hyvin juhlallisella & vanhanaikaisella tavalla kauniita, monet taiteellisia, eräät paljon kärsineitä.

Mitä haluaisit huomenna tapahtuvan?
En mää vaan tiiä. Ei suurempia toiveita.

Kuinka paljon salaisuuksia sinulla on?
Eipä niitä kai kovin montaa, jotka laskisin salaisuuksiksi. En tosin ole mitenkään mielettömän avomielinen yleisesti ottaen.

Näetkö paljon unia? Kerro viimeisin.
En. Nukun aivan liian vähän. Joskus viikonloppuisin saatan nähdä (tai muistaa) unia. Viimeisin mielenkiintoinen oli tunnelmaltaan miltei myönteinen uni exästä, jonka kanssa en ole halunnut olla eron jälkeen minkääntasoisissa tekemisissä ja jota tietääkseni halveksin syvästi.

Toinenkin uni tulee nyt mieleen. Olin perheeni kanssa oikein mukavalla Karibian (tai vastaavalla) risteilyllä. Aurinko paistoi ja lekottelimme kannella. 🙂

Oletko enemmän ujo kuin villi?
Luultavasti ujo.

Aistitko, jos sinua tuijotetaan?
Kyllä. Vrt. ruokakauppa-angsti.

Ketä kättelit viimeksi?
Paria ihmistä työyhteyksissä.

Mitä näet kun suljet silmät?
Syvää luumunpunaista, mustaa, heilahtelevia kuvion tapaisia.

Kuinka monet kengät omistat?
Voisko joku käydä eteisessä laskemassa, mä en jaksa. Omistan turhia kenkiä, myönnän. (Mutta en ole mikään kenkäfriikki – ehkä siksi, etten yleensä ehdi shoppailla. Ja toisekseen siksi, että en halua käyttää nahkakenkiä.)

Kuinka suuren joukon edessä olet esiintynyt?
1000 hlön ehkä?

Mikä oli päivän paras juttu?
Kahvittelu kaverin kanssa.

Luokitteletko ihmisiä?
Kyllä. Saan siitä kommenttiakin, mikä on mulle ihan oikein. Mutta jatkan silti luokittelua! 🙂

Kuinka korkealta katselet maailmaa?
Tällä hetkellä tuolilta käsin.

Onko sinulla lemmikkieläimiä?
Ei. Se rikas minä, jonka ei tartteis käydä töissä, hankkis kyllä ASAP maltankoiran pennun!!!!!!! ❤

Kerro joku viehättävä piirre ihmisessä?
Halu tehdä hyvää.

Oletko tullut enemmän äitiin vai isään?
Äitiin, luullakseni. Ainakin kasvatuksen myötä.

Uskotko ihmeisiin?
Uskon.

Kumpi on kiireisempää aikaa; arki vai viikonloppu?
Aina on kiire, mutta arki vielä kiireisempää.

Olitko iloinen herätessäsi aamulla?
Yhdestä asiasta kyllä.

Oletko tavannut isovanhempiesi vanhempia?
Erään heistä.

Mikä tappaa kiinnostuksen (ihmisistä puhuttaessa)?
Tavanomaisuus (= epäkiinnostavuus) yleisimmin. Joskus ilkeys, julmuus, huonot tavat… Paha haju. Onhan noita syitä.

Oletko kateellinen muille ihmisille?
Joo. Haluaisin heti yhtä paljon vapaa-aikaa ja fyffee kuin eräillä. Myös parisuhteesta, perheestä saatan olla kateellinen ja joskus harvoin ns. vaivattoman näköisille tyypeille (näin minä nimitän aina hoikan ja siistin näiköisinä pysyviä naisia).

Oletko ollut kirpparilla myymässä?
Yees, Hietsun kirppiksellä, ehkä vuonna -85.

Koska eletään elämän parasta aikaa?
Se meni jo… kai.

Kuinka monta serkkua sinulla on?
Enpä oo koskaan laskenut, enkä taida nytkään viitsiä.

Kirjoitatko päiväkirjaa?
En ole kirjottanut moneen vuoteen.

Koska olet viimeksi itkenyt?
Lähipäivinä.

Mikä muistuttaa viime kesästä?
Välillä ajattelen sitä kaupunkia, jota rakastan.

Olemmeko kaikki jollekin tai jotenkin korvaamattomia?
En valitettavasti oikein usko omalla kohdallani. (Minkä vuoksi olen välillä surullinen; elämä tuntuu pikkasen turhalta.)

Kuvaile hiustesi luonnollista väriä.
Mun mielestä se on ihan kiva väri, mutta miehille se ei kelpaa.

Kenen nimipäivä on syntymäpäivänäsi?
Enpä kerro.

Oletko koskaan käynyt vessassa elokuvateatterissa leffan aikana?
En. Olis mun mielestä huonoa käytöstä.

Onko sisäinen kauneus vain rumien puhetta?
Ei todellakaan. Vaikka voi siitä rumatkin puhua. Asia ei kuitenkaan puheesta muutu; sitä on tai ei ole.

Menetkö koskaan nukkumaan meikit naamassa?
Kyllä mä välillä, esim. viikonloppuisin.

Osaatko keittää riisiä?
Arvaa?

Pidätkö yksinäisyydestä?
En pidä, mikä on varmasti käynyt blogiani pidempään seuranneille suhteellisen hyvin selväksi.

Onko sinulla unelmia?
On, mutta hyvin harvoin mikään niistä toteutuu. Joskus kuitenkin sattuu ihmeitä…

Lempivuodenaikasi?
Heh, sanoin just tänään että mun lempivuodenaika kattaa tasan kaks kuukautta: heinä-elokuun. Eikä oikeastaan heinäkuun alkua edes. Lämpotilan pitää olla riittävän korkea ja tasainen, ilman kylläinen, kesäinen.

Koko loppuosan vuodesta Suomi on mielestäni kolea. (Olispa ihanaa voida joskus viettää heinä-elokuuta lomaillen… Tai oikeastaan ihan mitä tahansa vuodenaikaa LOMAILLEN… Siitä tulis heti mun lempivuodenaika!)

Jätä kommentti